Re: Installation på Acer Extensa?

Quoting Jacob Sparre Andersen (2014-12-30 09:32:58)
> Wheezy.
> Jeg forsøgte mig først med »Legacy« (hvilket formodentlig svarer til
> BIOS), men jeg kunne kun få startet installationsprogrammet med UEFI.

Det var hvad jeg mistænkte.  Prøv med bleeding edge Jessie installation.

Også selvom det ikke er hvad du i sidste ende vil have på din maskine,
kan det være en stor hjælp at finde noget der virker og så arbejde
videre (steppe tilbage til noget mere stabilt) derfra.

> Hmmm...  Det kan godt være at jeg skal se efter noget nyere end 1.
> marts 2013 så. :-/

Ja, såvidt jeg husker er netop UEFI noget af det der er blevet rykket på
henover sommeren (men ikke meget, desværre: der er for få Fri Software
UEFI eksperter).

> Jeg bruger det officielle »debian-wheezy-DI-rc1-amd64-netinst.iso« (og
> »cp«, der er anbefalingen i brugsanvisningen).  En lidt nyere udgave
> kunne måske god være en idé.

Ah, godt at installationsrutinen anbefaler cp - det vidste jeg ikke.

> Tak for rådene. - Og specielt påmindelsen om at tjekke datoen på mit
> installationsbillede.

Glæder mig at kunne hjælpe lidt på vej - og håber at den generelle
tavshed her på listen indikerer at der kun sjældent er knas med
installationen ;-)

Giv endeligt lyd om hvordan det videre går med projektet!

 * Jonas Smedegaard - idealist & Internet-arkitekt

 [x] quote me freely  [ ] ask before reusing  [ ] keep private