Re: Installation på Acer Extensa?

Jeg bruger altid:
unetbootin
til at lave usb-pind. Installation plejer altid at virke (incl. CD-detektering) uden problemer. Også på de to billige Acer jeg har installeret debian på for nylig.

apt-get install unetbootin

På de to Acer var der for ubuntus vedkommende lige et trick med at den skulle have en særlig boot-partition (ikke /boot). Jeg brugte 5 MB. Det ser ud til fungere fint. Hvis man ikke gør det, booter den ikke hver gang. Jeg tror også problemet gør sig gældende for Debian (lidt usikker på det da den næsten blev genstartet, indtil den blev udsat for 'fysisk vold') - men det var altså en ubuntu-installation som gjorde mig opmærksom på sagen (da jeg havde manuelt partitioneret færdig!!!). Jeg har ofte både en ubuntu og debian installation på hver sin partition.

Du skal ikke regne med at wifi fungerer under installation, så slut til ethernet. Men hvis du installerer contrib og non-free, fungerer wifi nok efter installation og genstart.

flem