Re: Debian på Acer Aspire E 11 E3-111-C6SR

On 15-09-2014 12:09, Jonas Smedegaard wrote:

Dejligt at høre.  Jeg foretrækker også Xfce når jeg opsætter laptops til
mine venner (selv bruger jeg det det mere skrabede og tekniske Awesome).

Den er til konen ;-)

Her er et par steder du måske kan bruge i din videre perfektionering af
dit Debian system:

https://wiki.debian.org/DebianAcerOne
https://wiki.debian.org/InstallingDebianOn/Acer
https://wiki.debian.org/SynapticsTouchpad

Det sidste link oplyste om at tapping default er slået fra. Så det er jo ikke mærkeligt at det ikke virkede .. Så lavede jeg en /etc/X11/xorg.conf.d/synaptics.conf med det foreslåede indhold ...

Så nu kører den fint på stable med xcfe!!! Og det er en fin lille bærbar uden blæser, 320 gb harddisk, 2 gb ram og 2,4 cpu. Vægt 1,3 kg og godt 1 cm tyk.

Flem