Re: Debian på Acer Aspire E 11 E3-111-C6SR

Quoting Flemming Bjerke (2014-09-15 11:32:51)
> Jeg købte en billig til Acer Aspire (2000 kr) beregnet på win8, og den
> er da også pænt syltet ind i MS. Det lykkedes mig dog (F2 ind i bios
> og så til boot for at boote fra usb) at få installeret ubuntu og
> kubuntu, og især kubuntu fungerede fint - undtagen ved halt og
> hibernate=død ... boot krævede gerne adskillige forsøg, og fungerede
> stort set kun for kubuntu og ved ca. hver anden-tredje forsøg.
>
> Debian stable fungerer derimod bortset fra at touchpad hakker og
> mangler scroll - der måtte også en backdoor-kerne til wifi. Der var
> [...]

Dejligt at høre.  Jeg foretrækker også Xfce når jeg opsætter laptops til
mine venner (selv bruger jeg det det mere skrabede og tekniske Awesome).

Her er et par steder du måske kan bruge i din videre perfektionering af
dit Debian system:

https://wiki.debian.org/DebianAcerOne
https://wiki.debian.org/InstallingDebianOn/Acer
https://wiki.debian.org/SynapticsTouchpad

Selvom ikke lige din specifikke model er nævnt, så prøv alligevel om der
er relevant inspiration uanset.  Og overvej at udvide siderne med dine
egne erfaringer ;-)

 * Jonas Smedegaard - idealist & Internet-arkitekt

 [x] quote me freely  [ ] ask before reusing  [ ] keep private