Re: Setup dialog igen ...?

On 12-05-13 at 07:48am, Flemming Bjerke wrote:
> Jeg prøvede lige at installere egroupware. Den anbefalede metode er
> at man tilføjer et repository og så installerer med apt-get.

Officielle Debian pakker kræver ikke tilretning af APT for at kunne
installeres. Lyder til at du har installeret uoficielle pakker.

> Det skulle jo være til at rette op på, skulle man mene. Det var bare
> ikke så let. Jeg har purged egroupware og located det som ikke var
> fjernet ved purge. Alligevel må mine oplysninger ligge et eller andet
> sted, og jeg får ikke lov til at genindtaste i de der grå dialogsider
> (dpkg -re-configure hjælper ikke).
>
> Hvor ligger de oplysninger så?

Godt spørgsmål. Lyder til at pakkerne ikke overholder Debian Policy som
bl.a. sikrer at du kan have disse høje forventninger til kvaliteten af
pakker. Jeg vil anbefale at du fejlmelder pakkerne det sted du har dem
fra (dvs. du skal ikke fejlmelde til Debian hvis ikke det er dér du har
installeret dem fra).

 - Jonas

--
 * Jonas Smedegaard - idealist & Internet-arkitekt
 * Tlf.: +45 40843136  Website: http://dr.jones.dk/

 [x] quote me freely  [ ] ask before reusing  [ ] keep private