Setup dialog igen ...?

Jeg prøvede lige at installere egroupware. Den anbefalede metode er at man tilføjer et repository og så installerer med apt-get. Under installationen dukker der så nogle 'dialogsider' op hvor man skal indtaste diverse oplysninger, bl.a. om mysql hvor jeg fik lavet en fejl.

Det skulle jo være til at rette op på, skulle man mene. Det var bare ikke så let. Jeg har purged egroupware og located det som ikke var fjernet ved purge. Alligevel må mine oplysninger ligge et eller andet sted, og jeg får ikke lov til at genindtaste i de der grå dialogsider (dpkg -re-configure hjælper ikke).

Hvor ligger de oplysninger så?

dpkg-reconfigure egroupware
PHP Warning: mysql_connect(): Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO) in /usr/share/egroupware/phpgwapi/inc/adodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 349 /usr/bin/php -d memory_limit=256M /usr/share/egroupware/setup/setup-cli.php --setup-cmd-database sub_command=create_db 'domain=default' 'db_type=mysql' 'db_host=localhost' 'db_port=3306' 'db_name=egroupware' 'db_user=egroupware' 'db_pass=XXXXXXXX' 'db_root=root' 'db_root_pw=' 'db_grant_host=localhost' Can not connect to mysql database mysql on host localhost:3306 using user root! (ADOdb::Connect(localhost:3306, root, $Password, mysql) failed.:
Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO))

Installation failed --> exiting!

Bemærk /usr/share/egroupware/ har været slettet så det er ikke der oplysningerne ligger.

Flemming