Re: Apt-get kan ikke finde packages

Flemming Bjerke <flemming@bjerke.dk> writes:

> Jeg var slet ikke klar over at der er noget der hedder arm-arkitektur.

Det er der.

> Jeg har smækket linux ind på en dns-323 nasserver fordi den forlængst
> var hacket, og ganske mange tilsynelandende bruger den. Nåh, men jeg må
> bare se om pakkerne dur i alle tilfælde.
>
> http://wiki.dns323.info/

Her står der tydeligt at der er en ARM cpu i.

ARM er meget udbredt på embedded-hardware, PDA'er og telefoner.

> Men hvor findes oplysningen om at apt-get skal bruge arm-packages eller
> i386-packages? Hvad sker der hvis jeg lige midlertidigt snyder og
> skriver i386? Kan man det?

Du kan se hvilken arkitektur Debian er installeret med med kommandoen
'dpkg --print-architecture', med 'uname -m' kan man se hvilken
arkitektur kernen tror det er.

I begge tilfælde vil du sikkert få noget med 'arm' på din dns323.

//Makholm