Re: Sikkerhedsopdatering login og passwd

On 2010-02-04, Finn Aarup Nielsen <fn@imm.dtu.dk> wrote:
> login og passwd pakkerne er fornyligt blevet opdateret til
> 1:4.1.1-6+lenny1 i stable gennem aptitude upgrade. Jeg mindes ikke at have
> set en security advisory for dem. Nu kan jeg se der er en 'TEMP' bug:
>
> http://security-tracker.debian.org/tracker/TEMP-0000000-075902
>
> og buggen står som 'not vulnerable', så hvad er mon ideen med denne
> opdatering?

Der har netop været en ny stable release hvor der udover
sikkerhedsrettelser også har været andre rettelser.

Generelt kan du se ændringer i
/usr/share/doc/pakkenavn/changelog.Debian.gz

Der kan du se:

 shadow (1:4.1.1-6+lenny1) stable-proposed-updates; urgency=low

  * The "Soumaintrain" release.
  * debian/patches/306_long_group_lines: Fix handling of long lines in the
    user or group files. Closes: #552006

/Sune