mpeg4 og dvb-t tuner

For en god måneds tid siden købte jeg et Cinergy DT USB XS Diversity tuner
kort. Det virker udemærket med stueantenneforstærker for DR1, DR2, TV2 med
kaffeine , men i dag, hvor de nye mpeg4-DR-kanaler  bliver lanceret, bliver
disse ikke fundet ved en kanalsøgning. Er det fordi tunerkortet ikke kan
modtage mpeg4-kanaler, at jeg ikke har det rette software til mpeg4-kanaler
eller noget helt tredie som f. eks. lokale antenneforhold.
Det er ikke nemt at finde noget på nettet om tunerkort og mpeg4-dekodning.
Umiddelbart tror jeg at problemet har noget at gøre med software snarere end
selve tunerkortet. Er der nogen med relevante erfaringer?

Hilsen Ole Eivind Hansen