Re: Manglende printer device

Finn Aarup Nielsen skrev:

Bruger du udev?

# aptitude search udev
i A udev

Nu kan jeg se der er en konflikt i "hotplug"

# aptitude search hotplug
c   hotplug                                    - Linux Hotplug Scripts

Det er m�ske det der er galt? B�r jeg afinstallere "hotplug"?

Meningen er i hvert fald at man aldrig mere skal rode med at oprette devices i /dev, hvis man bruger udev. Hotplug er en del af det ældre system til automatisk at finde drivere og installere dem når de skal bruges. Det er erstattet af udev+venner. Så, ja. Væk med hotplug.

Nu er det så ikke sikkert at det virker alligevel. I så tilfælde ville jeg personligt prøve afinstallere udev og tilhørende værktøjer og samtidigt purge deres konfigurationsfiler, dvs. afinstaller med # aptitude purge <pakkenavn>, eller brug "_" når du afinstallerer inde i ncurses brugerfladen. Hvis man har fulgt udev hele vejen igennem dets evolution, så kan der godt ligge en del gamle konfigurationsfiler som forhindrer udev i at virke korrekt. Det har jeg i hvert fald selv oplevet.

Hilsen
Anders