SV: locale med samba og apache2

Jeg tror, dine filer er skrevet i UTF-8, men du mangler sikkert at sætte UTF-8 også i din apache configuration.
Når du ser din web-side i FF og checker Vis>tegnsæt så viser det "Vestligt (iso8859-1)"
Det betyder at apache tolker dine utf-8 tegn, som om de var iso8859-1.

I apache2.conf har du en linje der siger:

AddDefaultCharset      ISO-8859-1

den skal være
AddDefaultCharset      UTF-8

derefter
/etc/init.d/apache2 reload

/Paolo
P.S. Jeg har Debian etch, men tror ikke det gør stor forskel mht. configurationsfiler i forhold til Ubuntu.