Re: Vintertid

Anders Ellenshøj Andersen skrev:
> Jeg har en dual boot laptop med vista og debian unstable. Her i starten af
> året havde jeg frygtelige problemer med at få uret til at gå rigtigt. Jeg
> tror der kom en automatisk opdatering før det lykkedes.
>
> Nu vil den ikke skifte tilbage til vintertid.
>
> Hvad kan jeg checke for at sikre mig at uret viser rigtigt? Jeg bruger KDE
> hvis det gør nogen forskel.

Nemmeste[1] måde at sikre korrekt opsat tid på en Debian-maskine er at
installere pakken ntpdate.

Hvis du er usikker på om Windows flytter tiden en time skævt, kan du...

 1. køre Windows og checke at tiden så rigtig ud dér
 2. Genstarte under Linux, med ntpdate installeret
 3. Kigge i syslog om ntpdate laver et "timewarp" eller ej

Mvh. Jonas

[1] Der er _simplere_ måder at _stille_ tiden på, men jeg vil vove påstå
at der ikke er _nemmere_ måder at _vedligeholde_ korrekt opsat tid ;-)