Re: Debian 4.0 Mister static IP, og hopper på DHCP

Peter Liebst skrev:

> Igår efter jeg havde sendt mailen lagde jeg godt mærke til den "allow-hotplug"
> thingy, og tænkte godt at det måske kunne være relateret til den.
>
> Så den er udkommenteret i interfaces, og jeg har fjernet dhcpclient og
> dhcp-common - det vil jeg tro burde forhindre den i pludseligt at hoppe over
> på dhcp.
>
> Så jeg ser tiden an, og lurer om den kan finde på det igen, og vil vende
> tilbage her på listen, hvis det skulle ske igen.

Hvis du (eller andre) er interesseret i at fiksere netværksenheden
yderligere, så kan jeg anbefale at bruge ifrename. Pakkerne ifscheme
eller ifupdown-scripts-zg2 skulle også kunne bruges, men jeg er aldrig
blevet rigtigt gode venner med dem.

Lykke til med maskinen. :-)

> jeg har også rendt ind i nogle depencies problemer nogen
> gange med apt-get, hvor det lader til at aptitude klarer det bedre.

Ja. Og med aptitude kan du også, hvis der er afhængighedsproblemer,
trykke "e" (selvom det ikke nævnes som en mulighed!) - så skifter
programmet til fuldskærmsmodus, hvor du kan løse komplekse afhængigheder
ved enten manuelt at tilbageholde/opgradere/nedgradere eller vha. de
automatisk beregnede løsningsforslag.

Der er mange gode grunde til at bruge aptitude - jeg nævnte blot de mest
oplagte... ;-)