Re: Debian 4.0 Mister static IP, og hopper på DHCP

Hej Anders og Jonas,

Tusinde tak for jeres hjælp.

Igår efter jeg havde sendt mailen lagde jeg godt mærke til den "allow-hotplug"
thingy, og tænkte godt at det måske kunne være relateret til den.

Så den er udkommenteret i interfaces, og jeg har fjernet dhcpclient og
dhcp-common - det vil jeg tro burde forhindre den i pludseligt at hoppe over
på dhcp.

Så jeg ser tiden an, og lurer om den kan finde på det igen, og vil vende
tilbage her på listen, hvis det skulle ske igen.
Jeg har heldigvis overvågning på kassen, så jeg får det af vide med det samme.

Jonas: Tak for info vedr. apt-get/aptitude. Jeg har nu altid brugt apt-get til
at installere pakker, og brugt dpkg -P til af fjerne pakker (så den ryttede
op efter sig). Men jeg har også rendt ind i nogle depencies problemer nogen
gange med apt-get, hvor det lader til at aptitude klarer det bedre.

Så jeg vil vænne mig af med apt-get, og bruge aptitude i fremtiden.

Tak for hjælpen.

Mvh Peter.