Debian 4.0 Mister static IP, og hopper på DHCP

Hej,

Jeg har fornyligt sat en ny server op med Debian 4.0 Etch, som driller mig
lidt, og som jeg håber nogen af jer derude måske kan hjælpe med.

Netop da jeg havde installeret Debian, og sad og tilpassede maskinen, mistede
jeg pludseligt forbindelsen til maskinen. Da jeg satte skærm på, så jeg at
den havde smidt sin statiske IP adresse, og hoppet over på DHCP istedet. På
det tidspunkt havde jeg kun bootet maskinen op den ene gang lige efter
installation af Debian, så jeg tænkte at det måske var noget der "hang" efter
installationen, og bootede maskinen hvor efter den kom op igen med sin
statiske IP som den skulle, og tænkte ikke så meget videre over det.

Men her i sidste uge, efter den havde kørt ca. 2 måneder i produktion, gjorde
den det igen - da jeg kom ud i hosting centeret, havde den igen hoppet over
på en DHCP adresse.

Der stod ikke noget i /var/log/messages, men i dmesg stod der følgende:
ADDRCONF(NETDEV_UP): eth0: link is not ready
som stadig popper op i dmesg engang imellem.

Sådan her ser min /etc/network/interfaces ud:

# The loopback network interface
auto lo
iface lo inet loopback

# The primary network interface
allow-hotplug eth0
auto eth0
iface eth0 inet static
address 192.168.10.21
netmask 255.255.255.0
gateway 192.168.10.1

Er der nogen derude som har oplevet lignende eller har en ide om hvor det går
galt ?

Hvis I mangler info siger I blot til ..

Med venlig hilsen
Peter LIebst