tv optager box

Hej ...

Jeg vil prøve at lave en tv optager box og ville høre om der er nogen
som har et par forslag eller tips til hvorledes det bedst gøres?

Jeg har et Hauppauge WinTV-PVR 150 tv kort som jeg vil prøve at få lidt
god nytte ud af. boxen skal stå over i et hjørne og ikke tilsluttes et
tv eller mus og skærm for den sags skyld.
Jeg vil gerne have muligheden for at styre optagelserne via et web
interface også kunne tilgå dem via et share.

Jeg har ikke rigtigt nogen ide om hvordan man bedst opnår disse
muligheder men jeg har da hørt om mythtv og jeg synes det virker lidt
overkill men hvis der ikke er nogen andre alternativer så kan det jo
bruges.

Alle forslag/ide'er er velkomne

martin