Raid1som ikke fungerer

Jeg har en server med raid1 som blev sat op på woody hvor raid
fungerede fint når man slog den ene eller anden disk fra. Den blev så
opdateret til Sarge (tilsyneladende) uden problemer. Men nu har jeg
opdaget at den ikke vil starte uden hda. Den kommer ud og siger at den
mangler et mirror. Jeg har på forskellig vis prøvet at boote hdc, men
det er ikke lykkedes. Er der nogen af jer der har lignende erfaringer?
Kan det have noget at gøre med at jeg kører kerne 2.6.8-2-686?

Flemming