Re: Resolv.conf - hvordan ?

Hej Lars,

On Fri, Oct 20, 2006 at 02:33:04PM +0200, Lars P. Magnussen wrote:
> På en debian sarge test server har jeg afinstalleret exim4 og installeret
> postfix.
> Næste (hver) gang jeg bootede var resolv.conf blank, bortset fra
> bemærkningen om at man ikke skal redigere direkte her. Derfor var der ikke
> nogen DNS ref. Jeg indsatte så direkte i filen, og så kører det.
> Jeg har læst her og der, men jeg kan ikke helt gennemskue, hvordan resolv
> fungerer. Kan se at der, i et subdir, er (blevet) installeret et fetchmail
> og et postfix script, som køres ved boot ??
> Skal systemet ved boot ikke selv finde DNS server IP adresserne via adsl
> [...]

Nedenstående er med forbehold for at det efterhånden er et stykke tid siden jeg
har haft en maskine med Sarge:

Afhængigt af din netværkskonfiguration er der forskellige svar på dit
spørgsmål. Normalt administrerer programmet resolvconf din resolv.conf fil hvis
du får en adresse fra en DNS server, mens du fint kan administrere den selv,
hvis din server har en statis adresse.

--
Søren O.

"Oh, bother" said the Borg, "we've assimilated Pooh".