Re: Sikkerhedsting??

Jeg synes at det er en god side du har lavet, og jeg har læst den flere gange,
og jeg har også stjålet dit mod-security-script.

Tuesday 17 October 2006 21:09 skrev Torben Schou Jensen:
> Jeg bruge hjemmelavede scripts til at fange SSH og FTP attacks, og
> forhindre det sker igen, se
> http://swampthing.dk/attack1/indexftp.php
> http://swampthing.dk/attack1/indexssh.php

Jeg spekulerer lidt på om det nu også er hensigtmæssigt at blokere ip-adressen
hvis nogen mislykkes med at logge in 10 gange via ssh eller 30 gange via ftp.
Jeg er ikke i tvivl om der er tale om angreb, men er der ikke typisk tale om
nogle meget primitive angreb der prøver password som f.eks. "test". Så jeg er
lidt i tvivl om man får blokeret for andet end latterlige amatører som
alligevel kun kan ramme endnu større amatører. Desuden: Da mange på et
webhotel kan have samme ip, kan man vel også komme til at blokere for trafik
man gerne vil have.

Flemming