Re: Apache2 er gået amok

fredag 25 august 2006 20:07 skrev Adam Sjøgren:
> Når man sender sit request kan man sætte Referer: til hvad man vil -
> det er ikke noget Apache har kontrol over.

Tak, så fatter jeg da det.

> Browsere sætter den oftest til den side linket den følger var på;
> nogle browsere kan konfigureres til at udelade Referer: gøre dette
> (Opera f.eks.).
>
> Hvis ovenstående eksempel er et request hvor der ikke er pillet ved
> Referer:-headeren, så betyder det bare at en eller anden med Konqueror
> har kigget på siden "http://zope.polforsk1.dk/polforsk/manage_main";
> hvorpå der et link til filen "/folder_icon.gif" på din webserver -
> filen findes ikke og din webserver har svaret at den ikke findes.
>
> Log-linien indikerer ikke noget proxy eller andet hokus pokus.

Hmmm. Hvad gør jeg så? Selvom du har ret i at de linier jeg kopierede ikke
siger noget om apache proxy funktion, er det nu alligevel det de er udtryk
for. Tag nu f.eks. :

69.31.45.251 - - [25/Aug/2006:18:20:48 +0200] "GET
http://wendie.net/stories.php?story=04/10/23/2475116 HTTP/1.0" 404
1025 "-" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; .NET CLR
1.1.4322)"

Det kan godt være den ikke siger noget om proxy, men ikke desto mindre
forsvinder traffikken når jeg slukker for apache (e.lign.). Og netop log
linier er de eneste der kommer væltende i access.log. Jeg ville gerne komme
med en ikke 404 linie, men det kan jeg ikke, bortfra der også er andre fejl
såsom 500. Derfor er jeg ret overbevist om at de dækker over nogle skumle
processer.

Hvad gør jeg nu?

Flemming