Re: LTSP workstation (i386) med Debian under RedHat LTSP host

On 8/18/06, Jonas Smedegaard <dr@jones.dk> wrote:
On Fri, 18 Aug 2006 10:41:10 +0200 Admir Trakic wrote:

> Lesskdisk vist kun findes som Debian pakke,ikke?
> Igen serveren er RH og den eneste thin clinet løsning jeg kunne finde
> var LTSP(til server side).
> BTW: kan lessdisk workingstations "snakke" med LTSP serveren via PXE?

Med "RH" mener du Redhat? Hvorfor spørger du på en Debian-specifik
liste?
Korrekt, RH er Red Hat.
Fordi jeg efterlyser debian løsning til ltsp klient.

Jeg kan anbefale dig at spørge enten på en Redhat-speficik liste, eller
en distributions-neutral liste - eksempelvis en SSLUG-liste.

Nej tak jeg er debian user - men min system på servers side er RH med .
Ikke blot findes lessdisks kun til Debian. Lessdisks giver kun mening
som Debian-pakke, da den - som du efterlyser - er tæt integreret til
Debians måde at pakke software på.

Lessdisks og LTSP er måder at servere og administrere et virtuelt
system til diskløse maskiner. Ingen af dem forstår PXE.
"Virtualt system"?

PXE, RBL og Etherboot anvendes til at "kickstarte" boot-processen på en
diskløs maskine. Ja, jeg bruger PXE til at starte nogle af mine
maskiner, som efterfølgende indlæser lessdisks.
Du menel vel RPL?

Men dit oprindelige spørgsmål, som altså er Redhat-speficikt, vil jeg
mene hører til et andet sted end på denne liste.
Du har forkert mening....

Anyways, jeg har fundet på følgende løsning:
- beholde min RH server med alle LTSP services (tfttp,dhcp, etc.)
- Installere Debian på andet maskine med XDMCP enabled via gdm.
- forwarde alle X request via lts.con med
XDM_SERVER         = debian.maskine.ip

MVH
--
Admir Trakic