Re: Trojan attack mod min server

> Det er en god ting altid at have et IDS (Intrution Detection System)
> installeret, især på servere. Jeg bruger personligt integrit[1] - se
> Debian-pakken harden-environment, den afhængigher af bl.a. IDS'er.
>
> Du nævner ikke dette, så jeg antager at du ikke har brugt det.

Jeg bruger ikke IDS på min server, det bør jeg nok lige overveje.

Jeg har dog læst harden-doc og fulgt visse anvisninger, og bruger
efterfølgende jævnligt nessus fra anden maskine til at checke huller i min
server, og ifølge nessus er min server sikker, spørgsmålet er så om nessus
ser alt.

Mvh
Torben