Re: gdm-login-problem

lørdag 13 maj 2006 18:49 skrev Ole Eivind Hansen:
> Kære venner
>
> Jeg har lige indstalleret debian etch via netinstall. Hver gang jeg starter
> op ender jeg i den terminale login. Få at komme ind på den grafiske login
> må jeg først logge ind som rod og derefter udføre kommandoen:
>
> # gdm
>
> Under opstarten få jeg flere gange, bl.a. lige efter at den prøver at
> starte gdm, meddelelsen:
>
> Warning: Fake start-stop-daemon called, doing nothing.
>
> Jeg har gjort følgende i konsollen:
>
> omprakash@debian:~$ cat /sbin/start-stop-daemon
> #!/bin/sh
> [...]

Jeg fik løst mit problem fra uventet kant. Efter installationen var der
udelukkende linier med etch i /etc/apt/sources.list. Jeg tilføjede
tilsvarende linier for sarge og sid. Derefter kørte jeg 'aptitude update'
og 'aptitude upgrade'. For sjov genstartede jeg og kom automatisk ind i gdm.

Venlig hilsen Ole