Re: gdm-login-problem

On Sat, 13 May 2006 18:49:53 +0200 Ole Eivind Hansen wrote:

> Jeg har lige indstalleret debian etch via netinstall. Hver gang jeg
> starter op ender jeg i den terminale login.

> Under opstarten få jeg flere gange, bl.a. lige efter at den prøver at
> starte gdm, meddelelsen:
>
> Warning: Fake start-stop-daemon called, doing nothing.

> Hvordan skal jeg gøre for automatisk at komme ind i gdm ved opstart.

He he - stinker langt væk af at du har installeret lessdisks-terminal på
din maskine (jeg kan genkende den eksakte ordlyd ;-) ).

Der står følgende i den lange beskrivelse til den pakke:

> DO NOT install this package on a regular machine, it is intended only
> for installation inside a lessdisks filesystem.

Løsningen er at afinstallere lessdisks-terminal:

  aptitude purge lessdisks-terminal

Hvad ville du med den pakke? Jeg vedligeholder den, så måske jeg kan
vejlede (for det lyder til at du har misforstået hvordan den bruges)?

 - Jonas

--
* Jonas Smedegaard - idealist og Internet-arkitekt
* Tlf.: +45 40843136  Website: http://dr.jones.dk/

 - Enden er nær: http://www.shibumi.org/eoti.htm