Re: Windows "Menu" tast -> right shift

Tirsdag 07 februar 2006 19:39 skrev Anders Ellenshøj Andersen:
> Den måde windows menu-tasten sidder på på min laptops keyboard gør at jeg
> hele tiden forveksler den med shift tasten, og så er det altså irriterende
> at der dukker en dum menu frem i når man prøver at skrive større end..
>
> Hvordan fikser man lige at den virker ligesom shift tasten? Noget med
> xmodmap eller? Jeg bruger jo KDE, så hvis man kunne sætte det op direkte i
> kcontrol ville det være det fedeste.

Jeg fandt følgende løsning efter lidt eksperimenteren:

Jeg oprettede

~.kde/Autostart/menushift

gjorde filen eksekverbar og puttede følgende script i:

#!/bin/sh

xmodmap -e 'keycode 117 = Shift_R'
xmodmap -e 'add Shift = Shift_R'

Seems to work. Kommentarer er stadig velkomne.

Anders

--
 - Debian GNU/Linux - KDE 3.5.1 - KMail 1.9.1 -