Re: Debian mirrors "uofficielle"

Tirsdag 07 februar 2006 17:38 skrev Jonas Smedegaard:
> Brug aptitude, fremfor apt-get, så havde du ikke dette problem.
>
> apt inkluderer ikke krypteringsnøglen, men anbefaler at den
> installeres. Aptitude respekterer anbefalinger, apt-get ignorerer dem.

Nååeehh nu forstår jeg! Jeg mangler bare en pakke.

Jeg bruger dog altid aptitude, men det hjælper jo ikke når apt er installeret
uden denne pakke fra starten. Den laptop jeg skriver denne mail på har en
frisk installation fra i fredags (amd64 på lækker Turion 64 asus
laptop.. ,)), og jeg Debians installer har ikke installeret denne nøglepakke.
Da installeren var til sarge skyldes det vel at den slet ikke findes.

Den eneste måde man så kan opdage at man mangler den, er hvis man holder et
tæt øje med hvilke anbefalede pakker som aptitude giver besked om at man
mangler i det man udfører opgraderingen til sid, og så vurdere om man vil
installere dem. Men det er langt fra altid jeg holder øje med den liste.
Nogle gange kan det jo også godt være, der er anbefalede pakker man direkte
ønsker at fravælge.

Nå men nu har jeg været inde og installere keyring pakken manuelt, og
problemet løste sig dermed.

Tak for hjælpen.

Anders

--
 - Debian GNU/Linux - KDE 3.5.1 - KMail 1.9.1 -