Re: Unstable pakker på Sarge

Onsdag den 28. december 2005 13:55 skrev Peter Makholm:
> apt-cache policy
Udført på min hjemme-ubuntu, bringer det jo logik i sagerne:

Pakkefiler:
 100 /var/lib/dpkg/status
     release a=now
 500 ftp://ftp.se.debian.org unstable/main Packages
     release o=Debian,a=unstable,l=Debian,c=main
     origin ftp.se.debian.org
 500 http://archive.ubuntu.com breezy/universe Packages
     release v=5.10,o=Ubuntu,a=breezy,l=Ubuntu,c=universe
     origin archive.ubuntu.com
 500 http://archive.ubuntu.com breezy/restricted Packages
     release v=5.10,o=Ubuntu,a=breezy,l=Ubuntu,c=restricted
     origin archive.ubuntu.com
 500 http://archive.ubuntu.com breezy/main Packages
     release v=5.10,o=Ubuntu,a=breezy,l=Ubuntu,c=main
     origin archive.ubuntu.com
'Pinned' pakker:
     tmda -> 1.0.3-1

På min hjemme-ubuntu, skulle jeg have sat:
Pin: release a=breezy
og ikke:
Pin: release a=stable
så får ubuntu-pakkerne prioritet 600. Men jeg skal stadig under 100 for at
undgå at diverse unstable pakker i /var/lib/dpkg/status medtages.

På vores sarge-server virker a=stable som ventet og tildeler stable prioritet
600. Men der er stadig 100 på /var/lib/dpkg/status, så jeg skal under 100,
hvis alle unstable pakker skal holdes væk (bortset fra det onde tmda).

Hvorfor lusker der sig /var/lib/dpkg/status pakker ind fra unstable? Det
hjælper ikke at køre: aptitude clean. Jeg har en mistanke om at release=now,
betyder noget ...

Men tak for hjælpen, Peter og Jonas. Nu fatter jeg da det meste.

Flemming