Re: Unstable pakker på Sarge

Onsdag den 28. december 2005 13:42 skrev Flemming Bjerke:

> Men for mig at se, virker det ikke? For hvis jeg gør som Jonas foreslår på
> min hjemme-desktop-ubuntu, får jeg ikke nogle nye pakkeforslag, men hvis
> jeg ikke giver unstable de f.eks. -200, så foreslår:
>
> aptitude upgrade
>
> mig at opgradere 432 pakker, men holder 238 tilbage.

Det samme er tilfældet med:

Package: *
Pin: release a=unstable
Pin-Priority: 500

Package: tmda
Pin: release a=unstable
Pin-Priority: 700

Package: *
Pin: release a=stable
Pin-Priority: 600

Så Peter har uden tvivl ret hvad angår de 500 (selvom det ikke hjælper). Lidt
yderligere forsøg:

100 15 opdateres 74 holdes tilbage.
99: 0 opdateres  0 holdes tilbage
099: 0 opdateres  0 holdes tilbage
1: 0 opdateres  0 holdes tilbage
0:  423 opdateres  238 holdes tilbage
000:  423 opdateres  238 holdes tilbage
-1: 0 opdateres  0 holdes tilbage

Jeg kan ikke lige se logikken, men Jonas' forslag virker øjensynlig så længe
jeg holder mig under 100 bortset fra 0.

Flemming