Re: EXT3-fs error

> Hvad vil du med "plejer" her?
Alting har vel en årsag. Maskinen blev lukket og startet, men det plejer vel ikke at give fejl i
filsystemet. Jeg har sat 'Pass' til '0' i fstab, da jeg læste at det var unødvendigt når man kører
ext3. Kan det have noget at sige?

> Hvis der er fysiske fejl på disken så du ikke kan lave en rå kopi med
> dd så prøv istedet med ddrescue.
Det er heldigvis en junkdisk og en spøjs en, den har aldrig villet køre dma i linux.
Men jeg har skaffet et par ekstra diske, for jeg kan lige så godt redde det der kan. Jeg kan få lov
til at mounte disken og se mapper og filer, så hvad tror du at det er smartest at gøre til at starte
med?
Bare prøve at kopiere med cp eller bruge ddrescue? Findes der en måde hvor man tjekke om dataen er
defekt/korrupt, udover at åbne hver fil og mappe.. ;-) Jeg har lidt svært ved at læse mig til om
ddrescue gør netop det...

--
/Lars