Re: Samba/Kerberos-server

On Wed, 19 Oct 2005 12:41:26 +0200 (CEST)
"Lars" <debs@utysket.dk> wrote:

> Dette er måske en smule off-topic, men jeg har snart søgt google
> igennem. Jeg er ved at tilføje en samba(v3) fil-og print-server til
> et Windows 2003 AD-domæne. Jeg har fulgt denne guide:
> http://www.enterprisenetworkingplanet.com/netos/article.php/3487081

Hmm - teksten er baseret på en fungerende AD server og DNS. Alligevel
beskriver du hvordan du har tastet domæne-oplysninger ind manuelt på
din Linux-maskine. Jeg kan meget anbefale at opsætte BIND9 istedet, med
både normal og reverse lookup for dit fake domæne "dom.net".

> Jeg har tjekket min Debian Sarge med "smbd -b" og jeg har alle de
> pakker der nævnes. Men så snart jeg skal tjekke forbindelsen med
> kinit går det galt.
>
> kinit administrator@DOM.NET bliver til:
> kinit(v5): Client not found in Kerberos database while getting initial
> credentials

Er du sikker på at din administrator-konto i AD hedder det samme som i
artiklen?

Er du sikker på at din AD-server er åben for ekstern login?

> kinit administrator@dom.net bliver til:
> kinit(v5): Cannot resolve network address for KDC in requested realm
> while getting initial credentials

Eet bud er at reverse lookup ikke er opsat korrekt.

> Jeg må nok indrømme at jeg har ikke fuldstændig styr på hvad
> kerberos-serveren er og helt nøjagtig hvordan den kører.

Kerberos er Unix-parallellen til Active Directory. Det er et ret
omfattende emne...

Sig gerne til her på listen hvis det lykkes dig at få det til at
fungere!