Network unreachable

Har lige foretaget Sarge netinstall helt fra bunden. Det fungerede ok over nettet, hvor maskinen automatisk blev tildelt ip via dhcp fra lokalnettets router.
Efterfølgende har jeg så ændret /etc/network/interfaces til inet static adresse.
Det fungerer også. Man kan pinge både ind og ud på lokalnettet, men forsøger man ping ud i byen, så fås connect: Network unreachable.
Jeg har faktisk haft den helt samme maskine kørende med en tidligere Sarge version.

Er der ændret på formatet i hosts osv. i den nye Sarge?

Mvh
Lars P. Magnussen