Re: Re: Sarge og KDE ?

Tak for dit svar.

Jeg har removet KDE og fjernet alioth fra min sources.list, og bruger følgende mirror:

deb http://mirrors.sunsite.dk/debian/ sarge main contrib non-free

deb http://mirrors.sunsite.dk/debian/ sarge main contrib non-free

Men når jeg skriver apt-get install kde, kommer den fortsat med følgende meddelse om at pakken er broken:

The following packages have unmet depencies:

kde:      depends kde-core but is not going to be installed
            depends kde-core but it is not going to be installed
            depends kde-amusemnets but it is not going to be installed
            depends kdeaddons but it is not going to be installed
            depends kdeadmin but it is not going to be installed
            ..
            ..

 E: Broken pakages

Jeg har prøvet apt-get install kde-core eller kde-base, som den godt vil æde. Men så står jeg igen med en pænt kedelig KDE :)

Nogen forslag til hvordan jeg får KDE ind på min maskine ? Eller må jeg ligge woody ind igen ?

Peter

On Tue Aug 30 21:47 , Sune Vuorela sent:

On 2005-08-30, morfar@skinkesved.dk <morfar@skinkesved.dk> wrote:
> Senere da jeg havde optimeret min kernel etc, skulle jeg til at apt-get'e KDE,
> og tilføjede alioth spejlet i min source.list. Men umiddelbart er KDE pakken
> broken på indtil flere depencies.

Alioth-kdepakkerne er bygget mod unstable, som den så ud for to måneder
siden - og _ikke_ mod sarge, så du vil ikke have noget held med det.

Hold dig fra uofficielle pakkearkiver, med mindre du ved hvad du gør.

Kde i unstable er også pænt defekt lige nu, så hold dig væk fra den.

> Men den skriver fortsat at den er broken, kan det overhovedet lade sig gøre at
> hente KDE ned til sarge p.t ?

Fjern _alt_ hvad du har af kde-ting installeret nu (apt-get --purge
remove ...). hold dig herefter til sarge.

--
Sune @debian unstable/experimental