Re: raidhotadd er væk - hvad gør jeg nu?

Mandag den 22. august 2005 15:39 skrev Jonas Smedegaard:
> Når jeg installerer Etherboot på en diskette bruger jeg da kommandoen
> "dd if=ebXXX of=/dev/fd0" og den gnasker tydeligvis ikke hele disketten
> igennem selvom den vel tydeligvis kan se at den indeholder 1440Kb?

Næh, det har du ret i. Jeg skrev også at jeg var usikker på det. Jeg kan ikke
huske hvorfra at jeg har det med at dd gentager. Det er nok forkert. Det
ville også gøre dd til et noget mindre primitivt, men mere farligt program
uden at blive mere funktionelt (= en usandsynlig løsning), end hvis den
default bare kopierede bit for bit een gang (med mindre den fik andet at
vide).

Flemming