raidhotadd er væk - hvad gør jeg nu?

Jeg har en debian sarge server kørende med raid. Nu har den været stoppet pga.
strømsvigt, og jeg skal igen have tilføjet hdc1 til md1 der nu kun kører på
hda1. Men nu har debian sarge lige fjernet raidhotadd som jeg på denne server
hidtil har brugt til dette formål. Hvad gør jeg nu? Kan jeg bare skrive:

mdadm /dev/md1 --add /dev/hdc1

Jeg tør ikke rigtig gøre det før jeg er sikker på det går uden at ødelægge
noget. (Alternativt kan jeg selvfølgelig hente den gamle raidutils-pakke.)

Flemming