Re: Grub hænger pga Qtec controller

(Cc'er d-u-danish).

On Thursday 18 August 2005 20:52, you wrote:
> Jeg prøvede med en ubuntu livdecd, men der hænger den også med det
> samme. Jeg tror ikke at det vil ændre med en knoppix...
>
> Jeg mistede selv et bundkort forleden og når jeg finder en erstatning
> kan jeg se om controlleren spiller med det istedet. Men mindre der
> kommer en anden løsning op...
>
> Jeg har igrunden et andet problem som du mindede mig om, via om veje..
> Jeg har debian på min bærbar, men også smide winxp på den til nogle
> småting. Når jeg installerede dette, vil installation overskrive min
> MBR. Tror fx en ubuntu livecd eller Ultimative bootcd kunne bruge til at
> [...]

Du har ret angående det primære problem: Der vil ikke ske noget, ved at bruge
Knoppix frem for en anden livecd. Sig til, hvis det ikke virker med det nye
bundkort, heller.

Angående det andet, så er det min fremgangsmåde, at installere Windows først,
og lade Debian-installeren klare at få de to til at samarbejde. Det skulle
gerne være muligt, at boote en livecd, chroote sig ind i sin
gamle /-partition, og derfra køre update-grub, grub-install eller hvordan det
er. Detaljerne kender jeg ikke til.

Med venlig hilsen, Anders Breindahl.