Grub hænger pga Qtec controller

Jeg har problemer med at grub hænger, når jeg sætter en disk på min qtec
controller. Normalt starter comp'en fint op når hda og hdc sidder i og
qtec controller-kortet sidder i. Men så snart jeg sætter en disk på
controlleren, stopper grub op ved "grub loading, please wait".

jeg blev anbefalet controlleren her i debian-user-dk, hvor han skrev:
>På min maskine bliver denne prioriteret
>før onboard-controlleren, så de diske som sad på denne kom til at være hhv.
>hd{a,b,c,d}, mens de på onboard-controlleren hed hd{e,f,g,h}.

Så tænkte på at prøve at ændre i grub. så hda sættes til hde. Men da jeg
ikke få menuen frem ved opstart, ved jeg ikke for meget jeg vil teste.
         title           Debian GNU/Linux, kernel 2.6.8-2-386
         root            (hd0,0)
         kernel          /boot/vmlinuz-2.6.8-2-386 root=/dev/hda1 ro
         initrd          /boot/initrd.img-2.6.8-2-386
         savedefault
         boot

Så nogle gode ideer?

---