Re: ÆØÅ i shellscript - og mange andre steder!

On Monday 08 August 2005 14:40, Daniel Sørensen wrote:
> Scriptet modificerer systemets locale og environment
>
> Det er et script der justerer computerens:
>
> /etc/locale.gen
> /etc/environment
> /etc/apt/sources.list
> /etc/network/interfaces
>
> og nogle flere...
>
> Scriptets forskellige dele genereres af et PHP-script - hvorefter brugeren
> kan downloade det...
>
> Brugeren der ikke har den tilstrækkelige erfaring med systemet, kan dermed
> opsætte et helt system (sådan skulle det gerne ende), ved at besvare en
> stak spørgsmål på en hjemmeside...

> [...]

Ideen er i mine øjne prisværdig (og, sædvanen tro, noget jeg ikke selv ville
give mig i kast med). Jeg er imidlertid ret modvillig overfor, at det er
online-baseret, og at du derfor beholder ``kildekoden'' for dig selv.
Kunne du lave systemet mere transperent, bibeholdende onlineformularen til
brugerinteraktion? (Jeg tænker i retning af Linux' .config-system, som har
diverse frontends: make config, make menuconfig, make kconfig, make
xconfig...).

Du skal også -- i min mening -- gøre dig klare tanker om, hvad scriptet ikke
skal varetage.

Jeg antager, at du udgiver det fremstillede under en free-software-licens. I
så fald vil det *overhovedet ikke* skade, at dele det allerede-skrevne med
os. Jeg ville elske at nitpicke i expansion-fejl, og vi kan teste om systemet
virker. Husk også, at forberede online-delen til dens funktion som free
software.

Sidst men ikke mindst er det rivende relevant, at finde ud af, om ens
opfindelse allerede er gjort. (Eksempelvis fandt jeg ud af, at mit
backup-script i nogen grad var en genimplementering af rsyncs'
funktionalitet). Meget af dette arbejde er sandsynligvis relevant at
inkludere i Debians installer.

Med venlig hilsen, Anders Breindahl/skrewz.