Re: ÆØÅ i shellscript - og mange andre steder!

On Saturday 06 August 2005 09:05, Peter Makholm wrote:

> Det 'kan' man ikke.

Jeg tænker på definitionerne i f.eks. HTML... Noget "&etellerandet"...

Problemet er at jeg skal kunne køre et shellscript på computere hvor jeg ikke
kender tegnsættet... (eller rettere: Scriptet modificerer systemets locale og
environment - så første og anden gang scriptet køres - bliver med 2
forskellige tegnsæt)