Hvordan kommer jeg lettest på nettet med adsl

Hej.
Jeg er newbie til Debian,
(og kommer fra Suse 9.3, som jeg bruger til at skrive denne mail m.m.)
Kan ikke komme på Internettet med mit adsl modem.
Jeg har sarge installeret som en alm workstationpå en transportabel Toshiba,
og kører kde.
Har læst både install guide, ref. guide, install faq m.fl.
Har forsøgt at bruge det medfølgende adsl program til setup af adsl, men det
funker ikke for mig.
Hvordan kommer jeg lettest på Internettet med dial on demand.
Venlig hilsen og tak?
:-)
Niels
ps: Her er en masse porno reklamer på listen, kan jeg se ???