Re: Opret wine-cdrom-drev udfra en sti på harddisken

On Tuesday 02 August 2005 16:42, Daniel Sørensen wrote:
> Jeg har oprettet mit cdrom-drev, således at wine kan finde det!
>
> Kan det lade sig gøre at få wine til at opfatte "/home/daniel/cdrom" som
> endnu et cdrom-drev?

Jeg gætter: `man wine.conf` under [Drive X]?

Hvis "/home/daniel/cdrom" er et iso9660-filsystem (altså, en såkaldt
``image-fil'', et block special device, eller et symlink til ét), skal du
(vist) mounte det igennem loopback [0], for at have en mappe med filer, som
wine så viser Windows-applikationen. Det er sådan jeg tolker det, men jeg har
ingen erfaring.

Med venlig hilsen,
Anders Breindahl/skrewz.

[0] `mount -o loop /path/to/dot.iso /mnt/image`