venstrehåndsmus

Jeg kører med gnome på min sarge bærbar og har problemer med vende
tasterne til venstre på min usb mus. Man kan gøre det inde i gnome under
"Desktop Preferences", men dette skifter kun på min touchpad (og der er
jeg sår'n set ligeglad med det).
Så er der en del der nævner noget med:

/xmodmap -e "pointer = 3 2 1 4 5"
/

Men dette giver bare lidt forskellige fejl, som root:
xmodmap:  commandline:0:  bad number of buttons, must have 12 instead of 5

Som alm. bruger:
xmodmap:  1 error encountered, aborting.
bash: xmodmap:: command not found

USB-musen i min XFree86:
Section "InputDevice"
        Identifier  "USBmouse"