Re: Upgradering af stable ... fejl under opdatering af apache

Onsdag den 22. juni 2005 12:30 skrev Jonas Smedegaard:

> Redigér /var/lib/dpkg/info/apache.postinst og tilføj " -x" til øverste
> linje (eller tilføj en ny linje "set -x" lige nedenunder).
>
> Det skulle give mere præcis info om hvad der fejler - og dermed om det
> er en situation der er relevant at melde som bugreport.

Det oplyste sagen. Det må vist være en bug. Info siger:

+ UPGRADEFROMWOODY=true
+ dpkg --compare-versions 1.3.26-0woody6 eq 1.3.33-6
+ dpkg --compare-versions 1.3.26-0woody6 ge 1.3.29.0.1-1
+ /usr/sbin/apache-modconf apache internal
expr: syntaksfejl
dpkg: fejl under behandling af apache (--configure):

Køres kommandoen fås også syntaksfejl:

/usr/sbin/apache-modconf apache internal
expr: syntaksfejl

I følge man apache-modconf er syntaksen:

apache-modconf apache | apache-ssl | apache-perl [options]

hvor "internal" ikke høre til options.

apache-modconfs funktion er:
It  automatically  creates  a   new   config   file   located
in /etc/apache{-perl,-ssl}/modules.conf  and  it  will  cleanup httpd.conf

Hvordan fortæller jeg nu dpkg at det slet ikke skal køre kommandoen ... for
jeg kan godt selv finde ud af pågældende ændringer.

Flemming