Konstruktion af opstartsdiskette

Jeg har en computer hvor Debian ikke har adgang til master boot record
(Debian partitionen er blot en ikke-aktiv partition og de andre
partitioner vil jeg helst ikke røre).

Jeg starter i øjeblikket debian fra en opstartsdiskette, som jeg lavede på
en måde jeg har glemt. Jeg vil gerne konstruere nye og jeg har forsøgt
forskellige måder og googlet en del. I øjeblikket virker opstart med en
gammel kerne på en diskette udemærket, men jeg vil gerne starte med en ny
kerne.

------------
Med Makefile.floppy:

/usr/lib/lilo# make -f Makefile.floppy
make: *** No rule to make target `disk.com', needed by `floppy'.  Stop.

Dvs. fejler.

------------

mkboot konstruerer en diskette (fra "vanilla" lilo gæt) men fejler fatalt
med besked om noget i retningen af "correct root=" på trods af at
diskettes lilo.conf indeholder "root = /dev/hda5" som er root.

---------------

Jeg har kigget på instruktionerne på
http://www.tldp.org/HOWTO/LILO-8.html, men jeg har ingen chain.b som er
angivet i skriptet.

---------------

grub-floppy konstruerer en diskette der ikke booten, men blot giver en
kommando-linie...

Jeg har ingen /dev/hd5:/etc/lilo.conf i øjeblikket. Er det kun partitionen
hda5 der vil blive ændret med liloconfig hvis man vælger "partition boot
record"?

/Finn

    Finn Aarup Nielsen, NRU Rigshospitalet & IMM DTU, Denmark
                 http://www.imm.dtu.dk/~fn/
               http://nru.dk/people/fnielsen/