Re: Problemer med ATI-driver

* Lars <debs@utysket.dk> [Jun 13. 2005 07:46]:
> Jeg har en asus bærbar med et 9700m Radeon, som jeg har noget
> problerme med at få til at virke. Jeg har oprindeligt fulgt
> denne guide fra "Installing the Drivers" af:
> http://g-tec.co.at/ati_alt.html

Er du sikker på at den version er understøttet af driveren?
Jeg kan ikke se Mobility Radeon 9700 nævnt nogen steder i release
notes.

http://www2.ati.com/drivers/linux/linux_8.14.13.html#172394

> Jeg brugte Kai Webers tip til at omgå fjel, dog kom der en ny
> fejl og har også kørt "xglrxconfig". Men der ligger ingen ting
> under "/lib/modules/fglrx" og når X starter op er Xfre86-fejlen
> at modulet ikke findes..
>
> Er der ikke en nemmere måde FX pakkefilen ud og skrive make og
> make install..?

Det bedste/nemmeste er vel at bruge debians pakkesystem.
Jeg har selv med succes brugt Flavio Stanchinas pakker.

http://www.stanchina.net/~flavio/debian/fglrx-installer.html

Han beskriver hvordan man kan bygge pakkerne selv, men han har
også binære pakker liggende.

mvh Frederik

--
If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
	-- Anonymous