Re: testing -> sarge "opgradering"

On Sat, 2005-06-11 at 17:59 +0200, Ole T. Vecht wrote:

> Hej gruppe.
Hej Ole,

> Jeg kører en (K)Ubuntu.
>
> Bør jeg kun opdatere via den eller kan jeg også bruge ovenstående

I teorien ja.
Jeg brugte en overgang Ubunttu, men jeg manglede nogen pakker jeg var
vant til i Debian, og at installere pakken, gjorde den skulle bruge en
masse dependencies, jeg prøvede så at tilføje et debian mirror til
listen istedet, og kørt en dist-upgrade.
Det gjorde den opdaterede en masse pakker, men ikke alle disse var
kompatible med dem der var installeret af ubuntu. Basalt set blev hele
mit system fucket op på længere sigt, ikke brugbart.
Så jeg vil ikke anbefale dig det, en anden side af sagen er også at
deres policy omkring pakkerne, bl.a. med Licens osv, ikke er, svjv,
ristriktiv som debians. Nogle af opdateringerne kommer sikkert også
hurtigere til ubuntu.

Mads

--
Mads N. Vestergaard - Interesseret i Linux og Web udvikling
    Know your rights! - http://rwxr-xr-x.dk