Re: Udpakning af Rar filer

Hej,

AFAIK, så kan man ikke gøre noget som helst med pakken ``unrar'', mens man er
tvunget over i unrar-nonfree, for at få noget, som virker. Det har jeg
selvfølgelig ikke nogen erfaring med.

Se iøvrigt:
http://packages.debian.org/cgi-bin/search_packages.pl?keywords=unrar&searchon=names&subword=1&version=all&release=all

Winrar har deres eget commandline-trial-utility til "Linux" på:
http://www.rarlab.com/download.htm

Iøvrigt har jeg erfaret. at man har bedre muligheder med det Free'e program
p7zip, som er en ``quick port'' af 7-zip til Windows. Dette program er under
LGPL'en.

På 7-zips downloadside er der henvisning til en experimental-pakke i Debian:
http://packages.debian.org/experimental/utils/p7zip

Jeg har iøvrigt haft held med at kompilere p7zip på Debian Sarge. Det, som jeg
fik ud af det, kunne udpakke visse 3.0-filer, mens det havde problemer med
3.2-filer.

Med venlig hilsen, Anders Breindahl.