Re: Skrivning af DVD til video

Lørdag den 9. april 2005 15:47 skrev du:
> Hej,
>
> Ifølge manpagen for growisofs, tror jeg at du skal prøve switchen
> "-dvd-compat". Når du bearbejder et sæt filer fra en Video-DVD, vil det
> vistnok betyde, at DVD'en bliver brændt med den korrekte rækkefølge i
> filernes bytemæssige placering.
>
> Så prøv:
> `growisofs -dvd-compat -Z /dev/hdc -R -J DVDVOLUME/'
>
> Med venlig hilsen, Anders Breindahl.

Denne kommando var ikke nogen succes, men jeg fik løst problemet ved at kigge
på nettet:

http://dvd.chevelless230.com/

Det, jeg skulle gøre, var først at sikre mig at mappen DVDVOLUME indeholdt
mapperne både VIDEO_TS og AUDIO_TS.

Derefter lavede jeg en isofil med kommandoen

$ mkisofs -dvd-video -o xxxx.iso DVD/DVDVOLUME/

Derefter skrev jeg på DVD+RW'en med kommandoen

$ growisofs -Z /dev/hdc=xxxx.iso

og nu kan jeg afspille den i DVD-maskinen.

Hilsen Ole