Sent: Wednesday, April 06, 2005 8:40 AM
Subject: Re: Patch af 2.6.10

* Lars <debs@utysket.dk> [Apr 04. 2005 17:00]:
> Jeg er ved at installere Sarge på min bærbar (asus M680Ne) og
> har problemer med at pathe den kernel (2.6.10) jeg er ved at
> kompile, for bla. at aflæse min batteri-status.

Har du set følgende:
  http://m6n.ath.cx/forum/viewtopic.php?t=391&sid=5327621490f669c2d293d3447e527856
Det lader til at ASUS har fikset batteriproblemet i deres nyeste
BIOS til M6N. Jeg ved ikke, om det også gælder for præcis den
model, som du har, men man har jo lov at håbe.
  http://www.asus.com.tw/support/download/download.aspx

> Dette er et af de steder jeg henter hjælp, men han henviser til
> http://www.ngolde.de/download/psparse.patch. Kan jeg patche med
> dem og hvordan..?  http://www.ngolde.de/laptop.html#acpi

Installér pakkerne kernel-package og kernel-source-2.6.8
(Det er den 2.6 kerne, der er i sarge. Hvis du bruger en anden
kerne, skal du rette i nedenstående).

mkdir my_kernels
cd my_kernels
wget http://www.ngolde.de/download/psparse.patch
tar xjf /usr/src/kernel-source-2.6.8.tar.bz2
cd kernel-source-2.6.8
patch -p1 < ../psparse.patch
cp /boot/config-2.6.8-2-686 .config
make-kpkg --rootcmd fakeroot --revision=aml.1 --config old configure
make-kpkg --rootcmd fakeroot --initrd kernel_image
cd ..
sudo dpkg -i kernel-image-2.6.8_aml.1_i386.deb

> Ellers andre officele patches (.gz eller .bz2) står og hænger..
> Dvs at jeg lader dem stå i en time og så mister jeg
> tålmodigheden..
> Nogen bud på hvorfor det fryser og op, eller h'findes der
> steder hvor jeg kan tjekke hvad der sker..

Jeg forstår vist ikke helt, hvad det er du mener.

mvh Frederik