Skrivning af DVD til video

Jeg har endelig installeret kerne 2.6.10 på min Sarge og er nu i stand til at
brænde CD'er med cdrecord. Jeg kan også skrive på DVD+RW med growisofs.
Men det har endnu ikke lykkedes mig at skrive Video-DVD filer på DVD+RW på en
sådan måde, at filmen kan afspilles i en DVD-maskine. Jeg kan kun se filmen,
hvis jeg mounter DVD'en og åbner de enkelte .VOB filer med f.eks. Totem.

Jeg har prøvet at skrive filer, som jeg har rippet med DVD-backup med
kommandoen

growisofs -Z /dev/hdc -R -J DVDVOLUME/

eller med en kilde video-DVD i brænderdrevet kommandoen

mkisofs -r -J -o xxxx.iso /media/cdrom0

Efter endt kopiering udskiftede jeg video-DVD'en med en DVD+RW og udførte
kommandoen

growisofs -Z /dev/hdc=xxxx.iso

I begge tilfælde blev de rigtige filer skrevet på  DVD+RW'en.

Venlig hilsen Ole