Re: Digital signatur, udlevering af offentlig nøgle.

On 24-03-2005 14:08, Adam Sjøgren wrote:

> [...]

>           offentliggørelse af personnummer uden udtrykkeligt samtykke."
>
>    <http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20000042930-REGL>
>
> Så du har under ingen omstændigheder lov til at offentliggøre dit
> kartotek.

> Lidt senere står der dog:
>
>  "Uden for lovens anvendelsesområde falder en række nærmere angivne
>   behandlinger. Det drejer sig bl.a. om behandlinger, som en fysisk
>   person foretager med henblik på udøvelse af aktiviteter af rent
>   privat karakter, jf. lovens § 2, stk. 3"
>
> Måske falder din database ind under rent privat karakter, men det må

Tak - det var meget værdifuldt.

Nej, jeg tror ikke at offentliggørelse hører ind under "rent privat
karakter" - jeg tror at dén note er en undtagelse fra krav til at måtte
_registrere_, ikke til at _offentliggøre registreringer.

> Tjah, men hvorfor?
>
> (Jeg har ikke lige nogle hårdslående argumenter imod i ærmet, men jeg
> kan heller ikke se hvorfor du skulle offentliggøre hvor du har boet
> osv. - men det er selvfølgelig kun fordi jeg opfatter det som
> uinteressante oplysninger :-))

Mange mange informationer på Internet kan synes uinteressante - undtagen
når du lige står og har brug for netop dén information.

Konkret kunne det være en gammel nabo som søger efter folk der har boet
i samme ejendom (måske pga. en tvist om lydgener hvor der er brug for
relevante synspunkter i sagen).